08 August 2011

Kuru Fasülye, Nohut, Barbunya

Başlığa yazdığım bakliyatları pişirmek zaman alır ve önceden haşlanması yada sıcak suda bekletilmesi gerekir. Tabi kolaylık olsun diye konserve kutularında satılan haşlanmış versiyonlarını da alabilirsiniz. Ancak ben belki bir çok kişi de uyguluyordur, bunları önceden haşlayıp derin dondurucuya koymayı tercih ediyorum.

Genelde 1 kilogramlık paketi aldığımda tamamını düdüklü tencereye koyup haşlarım Burada çok pişirmemeye özen göstermek gerekiyor, çünkü ikinci pişmede dağılabiliyorlar. Bir kiloluk malzemeyi 4-5 parçaya ayırıp poşetliyorum. Yemeğini yapacağım zaman ise, soğan salça vs kavurup bu paketlerden birini kullanıyorum. zaten haşlanmış olduğu için çok kısa sürede hazır oluyor.

Dolapta haşlanmış fasulyenin bulunması piyaz yapabilmek için de pratik oluyor, yine hazır nohutu pilava da katabiliyorum.

Toplam enerji sarfiyatını düşününce daha az enerji  harcadığı kesin. Baştan böyle bir hazırlık yapılmadığında , atıyorum her bir yemek pişirilmesi başına önceden bir saat haşlamak gerekecek ise şimdi tek seferde o miktar haşlanabiliyor. Hem zaman açısından hem de enerji açısından çok daha kazançlı.

Bunun dışında elbette ki bir çok yemeği hazırlayıp derin dondurucuya koyabilirsiniz. Ben, eğer bakliyattaki gibi gözle görülür bir fark yaratmayacaksa, her yemeği dondurucu yerine taze yemeği tercih edenlerdenim. Tabi bazen mecbur kaldığımız durumlarda, ya da fazla aldığım bir sebzeyi uzun süre bozulmadan saklamak amacıyla koymak en mantıklısı.

No comments:

Post a Comment