18 May 2013

Yemeğin Tuzu, Şekeri

Yemekleri tuzlu mu tuzsuz mu yapıyorsunuz bilmem ama ben aşırıya kaçmamak suretiyle her şeyin bir yararı olduğuna inananlardanım. Uzmanlar tuzsuz yemek yiyin derken aslında ekmek gibi diğer gıdalardan günlük tuz ihtiyacımızı karşıladğımız için tuz eklemeyin diyorlar. Yoksa diğer vitaminlere olduğu kadar, tuzun içinde bulunan minerallere de ihtiyacımız var.

Ben yemeklerimi yaparken biraz tuz kullanıyorum. Bu miktar çok değil, biz ailecek alıştık ama benim yemeklerime alışkın olmayanlar tuzsuz bulabiliyor. Ben yemeğe tuzu özellikle soğanlı salçalı yemeklerde, soğan ve salçanın ( veya domates) kavrulması sırasında ekliyorum. Bazik olan tuz, asidik olan salçayı nötrlüyor gibi geliyor bana. ( gerçekten böyle mi bilmiyorum, mantık yürütüyorum). Bu aşamada eklenince daha lezzetli oluyor.

Yemeklere tuzdan başka şeker de ilave ediyorum. 1 küp şeker ölçüsü oluyor genelde. Özellikle sebze yemeklerine (tüm sebzeler), fasulye, barbunya gibi bakliyatları pişirirken şeker eklediğinizde daha lezzetli olacak yemekleriniz. Şeker özellikle sebzelerdeki ot tadını alıyor, yemeğe doyulmayan bir lezzet veriyor. Mesela ayşe kadın fasülyeye mutlaka şeker atılmalı, çok leziz oluyor ;)

1 comment:

  1. Bazen unutuyorum koymayi ama gercekten lezzeti cok farkediyor.

    ReplyDelete