28 October 2013

Bol Bol Salata

Keşke yemesini sevdiğim kadar yapmayı da sevseydim salatayı, ama sevmiyorum. Kimi zaman üşenip salatasız sofralar sunmak zorunda bile kalıyorum. Hepsini tek tek yıkamak doğramak çok zor geliyor.

Son zamanlarda salata yapmaya giriştiğim her seferde, miktarını bol tutuyorum ve kocamaaan bir kaseyi dolduruyorum. Mesela göbeğin tamamı, bir kaç salatalık , 1 pırasa ( özellikle kışın hep koyarım) , bir demet roka hepsini doğrayıp hazırlıyorum. Bir tek domatesi eklemiyorum ki sulandırmasın.

Eğer tuz, yağ limon gibi soslarını eklemezseniz, kaseyi poşetle kapatarak bu şekilde uzun süre bozulmadan durur salata. Her akşam biraz alıp üzerine isterseniz domates ekleyip sunabilirsiniz. 

Ancak dikkat edilecek bir husus var. Saklayacağımız salatanın mümkün olduğunca kuru olması gerekiyor. Salata kurutmak için aparatlar varmış (bende yok) mümkünse onlar kullanılmalı, yoksa benim yöntemim yeteri kadar işe yarıyor.

Yıkanan malzemeleri kesme tahtası üzerine koyuyorum ve biraz bekleyip tahtayı eğerek fazla suyu akıtıyorum. Tahta üzerinde kestikten sonra yeniden aynı işlemi yapıyorum çünkü keserken yine sular birikiyor. Bu şekilde suyun çoğu gidiyor.

Daha sonra yayvan bir kap yerine dibi daha dar derin bir kaba koymak faydalı. (Ben büyük cam kaseye koyuyorum) Çünkü beklerken kalan sular dibe süzülüyor. Suyun sebep olduğu ıslaklık malzemeyi yumuşatsa da bundan sadece dipteki az bir miktar etkileniyor.

1 comment:

  1. Bu şekilde uğraşmak yerine, malzemeleri akşam yemeğine yakın değil de daha erken yıkasanız ve süzgece koyup akşama kadar süzülmesi için bıraksanız bir köşeye akşam doğrarken de tüm malzemelerin kuru olduğunu görürsünüz:)

    ReplyDelete