25 October 2013

Kış sebzelerinin fazlası dondurucuya

Ne kadar arzu etsem de yaz sonunda kışlık hazırlayan biri olmadım hiç. Hem bu ülkede öyle bol sebze olmadığından hem de zaman bulamadığımdan. Ancak derin dondurucu kullanmayı seviyorum, çok da faydalanıyorum. 

Mesela bir karnıbahar aldım, hepsini haşladım, yarısını kızarttım yedik ( hepsi bize çok gelecekti). Geri kalanı ise bir kaç gün içinde tüketmek pek iştah açıcı olmadığından doğruca dondurucuya koydum. 

Kışın bazen salata yapmak bana zor geliyor. O zamanlarda tek (mesela sadece havuç) veya birkaç çeşit sebzeyi (mesela havuç patates brokoli) haşlar üzerine biraz yağ ve sarımsaklı yoğurt dökerek pratik salata yaparım. Hem diğer salatalar kadar soğuk olmuyor :D

İşte bu amaçla kalan sebzeleri, bozulmaya yüz tutan havuçları haşlayıp dondurucuya koymak iyi oluyor benim için. Çıkarıp mikrodalgada çözdürüyorum, üzerine yoğurt döküyorum tamam.

Bu şekilde koyabileceğiniz sebzeler; brokoli, karnıbahar, havuç ve brüksel lahanası olabilir. Yoğurdun üzerine bir de kırmızı biberli kızdırılmış yağ ekledin mi yeme de yanında yat.

No comments:

Post a Comment